acalmie, cred
Mi-am depistat nou aparuta normalitate recitind mail-ul pe care i l-am trimis unei prietene zilele trecute. Dincolo de acest mail nu mai este nimic de spus in ultimele zile, m-au parasit temporar ambitiile de a defini intrebari si raspunsuri. Nu las intrebarile sa se contureze si evit sa dau orice fel de raspuns atunci cand sunt intrebata. Este prima oara cand simpla existenta, fara cine stie ce entuziasm, fara vreo revelatie luminoasa, fara teatralitate, imi paralizeaza zonele despre care am crezut o viata intreaga ca ma definesc. Ratiunea ascutita, corectitudinea des ridicola, contorsionarile fara pauza, groaza de a-mi face stiuta vulnerabilitatea. Ceea ce pentru altii poate parea doar rutina fara haz, pentru mine este incantare, modestie reala dobandita pe nesimtite, fluiditate, firesc. Lumea se indoieste ca va ajunge vreodata in nu stiu ce colt de lume, se indoieste ca va putea fi cu un anume om, se indoieste ca va trai luxos sau liber, se indoieste ca va trai ceva cu adevarat spectaculos, lumea se teme de lipsa unor varfuri, eu m-am straduit sa le tocesc de cand ma stiu, doar pentru a avea ceea ce imi imaginez eu ca este binecuvantarea unei acalmii inainte de o noua si inevitabila furtuna. Eu pauze nu prea am avut in viata asta si nu cred in cele de carte postala, cu mine imbracata in alb, singura pe malul marii. Acum exigenta mea ia o pauza iar zilele trec cu un fior vag pe sira spinarii, ca atunci cand visezi ca zbori. Pentru mine asta este fericirea si stiu ca nu o voi avea des, ma intreb ce combinatie de elemente mi-a dat aceasta pauza si incerc sa nu o stric cu intrebarea: “Pana cand?”. Ma ajuta in mentinerea echilibrului jurnalul lui Thomas Mann pe care-l citesc, surprinzator, pentru prima oara. Acesta este mail-ul pe care i l-am trimis prietenei mele:
“Nu am ce sa spun despre mine, daca e sa fiu sincera. Nu mare lucru. Sunt indragostita, insel increderea oamenilor care ma iubesc, muncesc mult, sunt plina de adrenalina de toate felurile, ma simt puternica, matura si rea in acelasi timp, nu am timp pentru mustrari de constiinta. Nu mai simt nimic pentru Romania si Bucuresti, ma simt ca si cum nu as fi trait niciodata acolo. Ceea ce imi da uneori disconfort identitar. Dar, de cele mai multe ori, imi da o libertate amuzata. Traiesc barbateste, in ideea de sarcasm combinat cu placere si cu seriozitate cand vine vorba despre munca. Imi aman ordinea din minte si suflet, o sa o fac la primavara, probabil. Scriu in paralel, mi-am terminat al doilea roman, mi-am gasit un agent neamt bun, sper sa ma desprind de Romania si prin asta. Si sa uit abuzul comis de batranul de la Literaturhaus, uneori imi vine sa vomit la propriu cand imi amintesc cum a incuiat usa la el in birou. Se intampla, nu ma ambalez in profunzime. Am o lejerete, o nesimtire, nimic in vecinatatea intelepciunii.”




Foarte matur si occidental.
I Am Cookie a spus asta la 20 ianuarie 2010 la 10:03 pm
@I Am Cookie: Multumesc, Fursecule. Mai tii minte ce suparare a declansat termenul de “occidental” in discutia noastra cu o studenta la Arte Plastice? Si atunci te intreb glumind, cu ironia din tonul ei: oare singurul tau reper cand vrei sa apreciezi ceva este termenul “occidental”? Noroc ca ai spus si “matur”, ca sa am ceva pentru zile grele, zile in care poate ma voi indoi de valoarea fara echivoc a termenului de “occidental”.
confruntadurerea a spus asta la 20 ianuarie 2010 la 10:29 pm
Regasesc in aceasta postare rabdarea, credinta si pactul tacit dintre inconstient si sine de a accepta schimbarea… necesare unui adevarat supravietuitor, nowadays…
Marusia a spus asta la 21 ianuarie 2010 la 12:43 am
@Marusia: sper sa fiu un supravietuitor. Toata viata m-am vazut ca fiind exact opusul. Nu intr-un fel dramatic, ci intr-un fel realist. Nu reuseam sa gasesc “pactul tacit” despre care scrii, nu reuseam nici macar sa gasesc rostul lui.
confruntadurerea a spus asta la 21 ianuarie 2010 la 1:07 am
Trebuie spus de la bun inceput ca ma bucura nespus sa constat ca mai exista corespondenta la un asemenea nivel; ar arata si mai bine pe hartie. Si apoi ma bucura sa iti citesc maturizarea, cu opozitia fireasca a mintii sclipitoare. Maturizarea si opunerea inteligenta in fata maturizarii fac lucrurile sa fie suportabile in viata asta.
Mircea a spus asta la 21 ianuarie 2010 la 7:04 am
Seninatatea lucida e cea mai de pret stare. Mai ales in combinatie cu un agent bun;)
Antoaneta a spus asta la 21 ianuarie 2010 la 8:34 am
Imi place muult.
Nu mai e necesar sa tratez pe proaspatul meu blog niste subiecte care ma frig, bag un link aici, ai atins almost tot ce ma arde si pe mine!
Da, sunt curioasa de mor: de cat timp nu mai locuiesti in RO? Mie mi-au trebuit freo 4 ani in “occident” ca sa realizez ca am devenit “altfel” si sa ma confrunt cu “disconfortul identitar” (super spus) si sa ma cuprinda mila-scarba-dezamagirea-durerea.
cris (viena) a spus asta la 21 ianuarie 2010 la 12:17 pm
Să-nţelegem că, gata, ţi-a trecut de tot durerea ?
ANAMORF a spus asta la 21 ianuarie 2010 la 1:33 pm
@Mircea: iti multumesc mai ales pentru ultima fraza.
@Antoaneta: asa e, draga mea. “Seninatatea lucida”. Perfect spus.
@Cris(viena): eu sunt in Berlin de numai un an. In rest, plecam in orase europene, stateam mult si ma intorceam. Am gresit sperand ca lucrurile vor deveni tolerabile in Romania, m-am intors prea des. Nu imi propusesem sa plec de tot, sa nu crezi ca am cedat dupa luarea deciziei de a parasi Romania.
Acum am treaba. Trebuie sa citesc ce e la tine pe blog
confruntadurerea a spus asta la 21 ianuarie 2010 la 6:58 pm
@ANAMORF: sunteti mai multi acolo, de unde imi scrii? Sa “intelegeti” exact ce scriu. Ca speculatiile sunt de cacat si nu aduc mare lucru in dezvoltarea cuiva. Tu citeste atent ce scriu si de-aici lucrurile o sa mearga catre bine.
Poate ca as fi fost un pic mai amabila cu tine (un pic de tot, nu foarte mult), daca nu m-as fi uitat pe blog-ul tau. Dar m-am uitat si mi-am dat seama ca stradania amabilitatii nu isi are rostul de data asta.
confruntadurerea a spus asta la 21 ianuarie 2010 la 9:06 pm
Suntem toţi.
Şi nu speculăm…
Da de ce te-a enervat atât de tare, până la limita, destul de apropiată, la tine, a amabilităţii, întrebarea noastră simplă şi clară, nu speculativă ?
ANAMORF a spus asta la 22 ianuarie 2010 la 9:19 am
Limitele amabilităţii tale sunt cam strâmte !
ANAMORF a spus asta la 22 ianuarie 2010 la 7:19 pm
Mda….si in seara asta am citit, din nou, aceleasi randuri…te citesc la nesfarsit si-adorm asa…cu laptopul in brate, infruntand durerea cu care ne pui sa ne confruntam…iata, acum e 23.47…si eu inca rasfoiesc arhiva ta…si desi ti-am citit cam tot de pe aici…nu-mi amintesc nimic…toate’s vechi si noi sunt toate…
Marusia a spus asta la 24 ianuarie 2010 la 12:48 am
îmbrăţişări, draga mea.
perfuzii a spus asta la 24 ianuarie 2010 la 3:10 am
@Marusia: nici nu vreau sa ma gandesc ce vise poate genera arhiva mea. O sa incerc sa scriu ceva cu gandul la tine si la faptul ca trebuie sa adormi intr-o stare placuta citindu-ma.
@Perfuzii: vai, dar ce onoare. Este chiar fata la care imi zboara gandul in clipele astea. Asta ca sa nu spun mai mult
confruntadurerea a spus asta la 24 ianuarie 2010 la 3:27 am
Draga Cristina,
Iti scriu aici intrucat nu-ti stiu adresa de email. A mea este h_patrascu@yahoo.com Mi-a aparut cartea si voiam sa-ti trimit un exemplar. Scrie-mi pe email la ce adresa sa ti-o trimit.
Horia
Horia Patrascu a spus asta la 24 ianuarie 2010 la 10:11 am
am adormit cu tine în gând, să ştii
perfuzii a spus asta la 24 ianuarie 2010 la 2:01 pm
@Horia: asa ocazie trebuie sarbatorita. Ar fi fost bine sa fii aici, sa te invit la o cafeluta, la o supica. De-abia astept sa iti citesc cartea. Iti trimit adresa mea maine sau poimaine. In clipa in care stiu sigur daca munca ma va tine in saptamanile urmatoare in Berlin, la Viena sau la Praga. Ce bucurie, domnule. Ce bucurie. Iti multumesc foarte mult ca te-ai gandit sa mi-o trimiti. Ma impresioneaza gandul tau.
@Perfuzii: iar eu m-am trezit cu tine in gand. Si am gasit apoi comentariul tau.
confruntadurerea a spus asta la 24 ianuarie 2010 la 4:08 pm
Hai, ca mi-au dat cititorii tai idei. Vreau sa iti trimit si eu ceva, adresa mea de mail o stii, ca o trec de fiecare data cand postez un comentariu aici. Sper sa-ti placa, e ceva ce ti se potriveste asa cum te vad eu. Sa vedem daca o nimeresc.
Mircea a spus asta la 24 ianuarie 2010 la 5:07 pm
@Mircea: cel mai bine e sa ne vedem cand ajung in Paris. Nu te deranja cu trimisul unui pachet. Sau deranjeaza-te. Dar cu o singura conditie: sa imi dai timp sa ma gandesc si eu la un cadou pentru tine. Altfel nu discutam.
confruntadurerea a spus asta la 24 ianuarie 2010 la 6:03 pm
Desi nu am nimic de comentat, am simtit nevoia sa va multumesc. Pentru ce? pentru ca, pe langa ganduri personale, trairi si atitudini, prezentati si imagini deosebite in ambele sensuri, comportamentale si naturale, imagini pe care poate unii dintre noi nu au ocazia si nici nu vor avea ocazia sa le vada.
De asemenea, citirea randurilor de aici, ofera o noua incurajare, spunandu-ne sa nu cedam si sa incercam sa mai facem un pas intr-o directie sau alta.
Prezentarea comportamentelor si atitudinilor de tip occidental, ajuta pe cei care, satui de comportamente si atitudini jalnice din jurul lor, vor sa stie cum sa se comporte si ce atitudine sa adopte intr-o situatie data.
Astfel pe langa alte roluri, acest blog are si incarnarea unui ghid de buna practica in anumite situatii date.
Lucru pentru care va chiar foarte multumesc.
Radu Vasile a spus asta la 24 ianuarie 2010 la 7:34 pm
A, de-aici ţi se trage paraponul pe mine, dom’ RV !
ANAMORF a spus asta la 24 ianuarie 2010 la 8:01 pm
@Radu Vasile: este un gest remarcabil. Cel de a gasi timp pentru a scrie tot ce ai scris tu. Si iti multumesc foarte mult pentru ca gandesti asa si pentru ca ti-ai facut timp sa-mi scrii ce gandesti in privinta celor scrise de mine.
confruntadurerea a spus asta la 24 ianuarie 2010 la 9:23 pm
@ANAMORF: nu m-a enervat. Mi-a facut putina scarba. Pentru ca am inteles, doar din intrebarea aia, ce fel de om esti. Si mi-ai confirmat cu fiecare comentariu isteric adaugat. Le-am gasit pe toate in spam in clipa asta si nu stiu daca sa ma bucure sau nu faptul ca nu ma insel niciodata in privinta unui om. Pe scurt: m-a deranjat intrebarea pentru ca era topeasca. Se simtea mana in sold. Si deloc nu imi plac femeile care isi pun mana in sold. La propriu sau la figurat. A, inca ceva: nu imi place cuvantul “parapon”. Si nu imi place cand cineva se rasteste in scris la un cititor al blog-ului meu. Nu imi plac toapele, te-ai prins tu. Iar limitele amabilitatii mele sunt ingrozitor de stramte, toata lumea stie asta despre mine.
confruntadurerea a spus asta la 25 ianuarie 2010 la 6:53 am
Mata, Madam, nu ştii ce înseamnă isteric !
Nu-i nimic; pentru asta există dicţionare; până-n ultima clipă poţi învăţa câte ceva…
ANAMORF a spus asta la 25 ianuarie 2010 la 3:02 pm
Da, trebuie sa urmaresti blog-ul meu cu maaare atentie si sa ma tragi de maneca atunci cand te vei simti plagiata, cu toate ca ma voi stradui din rasputeri sa n-o fac. Oricum inca nu e de actualitate, s-ar putea sa nici nu mai fie, ma destrabalez in dulcegarii, cei drept unice, fascinante si mega reale. Eu inca nu am reusit sa “confrunt durerea”, public, nu stiu daca o voi mai face. Pe tine te felicit si sunt fericita, ca mi-am gasit “translator”. Cum ziceam, cand am ceva de zis, imi caut la tine articole sau fragmente si bag link-uri….Nu publici ceva, un studiu, analiza? Mi-ar place sa te citesc compact!
cris (viena) a spus asta la 25 ianuarie 2010 la 3:46 pm
@anamorf Nu am nici o simpatie/antisimpatie legata de tine.
Nu imi permit sa fac asa ceva pana nu stam de vorba, pana nu vad ce emiti.
Din pacate in lumea asta virtuala, multora ne place sa jucam un rol fie sa demonstram ceva, fie ca asa ne place, fie ca aici putem sa fim ceea ce in viata reala nu reusim.
De aceea nu judec persoana din spatele vorbelor dupa vorbe.
Daca vorbele sunt frumoase, imi plac si multumesc persoanei pentru vorbele respective.
Daca vorbele nu sunt frumoase, ma manifest ca atare.
La tine insa, in comentariu care ti l-am lasat, doar constatam greseala pe care ai facut-o. Nimic mai mult, nimic mai putin.
Cred la fel de bine ca daca am vorbi face to face, s-ar putea sa fi foarte binevoitoare (sau nu), foarte dragalas/a (sau nu) cine poate stii.
Radu Vasile a spus asta la 25 ianuarie 2010 la 6:52 pm
Radule,
nu te cred.
ANAMORF a spus asta la 25 ianuarie 2010 la 6:55 pm
@cris(viena): nu, nu cred ca voi scrie foarte curand un studiu. Eu scriu proza. Blog-ul asta e doar un blog si sunt destui care publica textele de pe blog, sunt destui care transforma blog-ul intr-o platforma de promovare a presupusei lor valori de scriitor. Mie oamenii aia nu imi plac, eu nu sunt asa, eu am siguranta delimitarii zonelor in care scriu. Eu raman cu proza si cu blog-ul, doua lucruri distincte. Cand si daca voi scrie o carte de sociologie, va fi mult, mult mai atent construita decat ce scriu aici. Dar ma bucura enorm ca iti doresti sa ma citesti “compact”. Si ma vei citi. Nu stiu exact ce carte va ajunge intai in mainile tale, insa.
@ANAMORF: gata cu aiureala. De orice fel. Trebuie sa intelegi ca nu ti-ai gasit nici persoana cu care sa te intinzi la topenii si nici locul in care sa-ti labartezi topeniile si micutele dileme de femeie ranita. Cat despre isterie – lucrurile sunt mai complicate decat definitiile lor din DEX. Isteria e treaba cu nuante. Eu o depistez chiar cand nu e evidenta pentru toata lumea. Dar acum cred ca e. Nu esti nici prima si nici ultima toapa care intra la mine pe blog, fii sigura ca am stiut sa scap de toate si o sa scap si de tine fara mustrari de constiinta si fara cine stie ce efort. Ma pricep la asta.
confruntadurerea a spus asta la 25 ianuarie 2010 la 7:22 pm
Uuu ! duro… (asta-i tot o istericală ? sau o ţopenie ?)
Matale eşti supărată că nu ţi-am cântat în strună, că nu te-am ridicat în slăvi, ca ceilalţi comentatori, nu că … am blogul nu ştiu cum, sau că ai detectat nu ştiu ce, invizibil celorlalţi fraieri.
Apropo, ai şi veleităţi de clarvăzătoare ? Nu m-ar mira; pari genul…
ANAMORF a spus asta la 25 ianuarie 2010 la 8:01 pm
@ANAMORF: esti proasta. Nu e treaba relativa. Nu te mai agita. Nu imi plac prostii. Deloc. Cu-atat mai putin prostii agitati. Sigur ca am veleitati de clarvazatoare, sigur ca sunt genul. Vad ca in viitor vei ramane la fel de proasta.
confruntadurerea a spus asta la 25 ianuarie 2010 la 8:12 pm
@confruntadurerea: Cred ca sunt sanse ca anamorf sa fie un “el”, nu o “ea”. Ce a scris aici la tine, dar si pe alte blog-uri unde a intrat si a comentat, imi aduce aminte de un vechi prieten de-al nostru, care la una din ultimele noastre intalniri imi tot povestea revolta lui vis-a-vis de drepturile de autor de pe urma unor voice-overe si despre firma din Romania care se va lupta pentru ele. Cred ca stii la cine ma refer.
In orice caz, are o tactica de om foarte singur: pe toate site-urile pe unde l-am vazut (am vazut-o?) intra in vorba fara nici o legatura cu ce se discuta, doar cu intentia evidenta de a atrage putina atentie.
E dragut din partea ta ca lasi comentariile si ii si raspunzi, eu as fi sters demult si l-as fi sictirit.
I Am Cookie a spus asta la 26 ianuarie 2010 la 9:03 am
@anamorf: Este problema ta daca ma crezi sau nu, asta nu ma priveste.
Ceea ce am afirmat in postul anterior i se poate aplica oricui, chiar si mie, de unde tot dreptul sa nu ma crezi. Dar asta e, imi asum asta si nu cred ca ma deranjeaza foarte tare.
Poate candva, daca vei vrea si daca voi vrea, ne intilnim intr-o sesiune live si vedem atunci si ne spunem clar in fata impresiile dupa.
Radu Vasile a spus asta la 26 ianuarie 2010 la 1:50 pm
@I Am Cookie: foarte interesant, draga Fursecule. Foarte interesant. Ca ceva este foarte in neregula cu personajul era limpede. Dar nu stiam ca nebunia se intinde pe o suprafata atat de vasta.
@Radu Vasile si ANAMORF: va rog sa aveti bunul simt de a discuta lucruri fara legatura cu post-ul de fata in alta parte. Nu ma priveste si nici nu ma intereseaza problema voastra. S-a intins cam mult, am sperat ca unul dintre voi sa inteleaga ca este deplasata aceasta discutie. Trebuie sa intelegeti ca nu puteti sa varsati toate deseurile propriei vieti intr-un loc unde nu se varsa deseuri. Stiu ca romanii au o dificultate cu asta dar trebuie sa va straduiti. Aici, la mine pe blog. In rest, repet, nu ma intereseaza. Purtati discutia la ANAMORF pe blog, chiar e nevoie de comentarii acolo. Din clipa asta orice comentariu off topic mai puneti aici se sterge.
confruntadurerea a spus asta la 26 ianuarie 2010 la 2:00 pm
“Achiesez”, ca sa folosesc un termen imbecil din ce in ce mai uzitat, la cele spuse de Radu Vasile. Blogul tau poate fi un ghid extrem de placut pentru orice ora din zi si din noapte. Eu am un raft plin, dar sunt unele bloguri dupa care nu intind mana foarte mult… Ma bucura orice revenire a “berlinezei din cochilie”.
Paul Gabor a spus asta la 26 ianuarie 2010 la 3:21 pm
@Paul Gabor: Paul, esti bun si amabil, ca intotdeauna. Si pe mine ma bucura orice comentariu al tau.
confruntadurerea a spus asta la 26 ianuarie 2010 la 7:45 pm
Va ofer scuzele mele, pentru a va fi indispus.
Radu Vasile a spus asta la 28 ianuarie 2010 la 10:52 am
@Radu Vasile: Radu, scuzele se accepta imediat. M-a si intristat sa vad ca raspunzi unui personaj care nu merita raspuns. Stiu ca tu esti un domn si pot intelege pornirea de a raspunde oricui si de a lamuri lucruri. Dar uneori chiar nu trebuie sa raspunzi. Continuarea unei discutii te poate cobori.
Asa cum am vazut ca ai sesizat foarte bine si la personajul ciudat pe blog, avem de-a face cu probleme psihice, cu ingustime a mintii. Intotdeauna se va gasi un astfel de personaj care, din frustrare, va face mici sau mari crize. Nu-ti pierde vremea cu oameni din astia.
Te salut cu respect si astept sa discutam din nou pe teme mai placute decat cea de fata.
confruntadurerea a spus asta la 28 ianuarie 2010 la 5:30 pm
te citesc mai rar, dar te citesc cu mare placere (asa cum ti-am mai spus-o).
spui: “Traiesc barbateste, in ideea de sarcasm combinat cu placere si cu seriozitate cand vine vorba despre munca.”
hmmm, inteleg din asta ca, a trai barbateste e un lucru pozitiv, nobil si de urmat. a trai femeieste e ceva neserios, minor si de lepadat…
literelibere a spus asta la 31 ianuarie 2010 la 5:49 pm
@literelibere: eu prefer structura masculina, probabil ca stii asta din scrierile mele. Structura mentala, structura sufleteasca. Eu, initial involuntar, am trait barbateste. Acum traiesc la fel dar voluntar. Nu am nimic feminin cu exceptia aspectului. Sarcasm, placere, seriozitate – astea sunt cuvintele care ma descriu cel mai bine. Nu le-am intalnit in combinatie la prea multe femei. Femeile nu imi plac, sigur stii si asta. Imi plac enorm cateva (unele scriu din cand in cand si aici, pe blog – cele mai inteligente si cele mai puternice sunt Stef, Rhea, Messa). Foarte putine. Si indraznesc sa spun ca ele au o structura mentala masculina in mare parte. Foarte frumoase fizic toate – ceea ce face lucrurile si mai placute pentru mine. Consider ca o femeie frumoasa si cu minte masculina iti rezerva foarte putine surprize neplacute. Toanele femeilor ma obosesc, ma consuma si intristeaza. Fluctuatiile, alintul, minciunile, incapacitatea de a se concentra foarte bine, slabiciunile marunte, micutele barfe, micutele jigniri, micutele insinuari – toate astea sunt atat de transparente si de previzibile, nu prezinta pic de interes pentru mine. Ma intristeaza doar sa vad ca femeile se pierd in fleacuri.
confruntadurerea a spus asta la 1 februarie 2010 la 5:43 am
am inteles ce spui.
faci totusi o generalizare prea usoara. femeile nu se rezuma doar la numarul celor pe care le cunosti tu. si-apoi cati barbati sub orice critica sunt in lumea asta, barfitori, cu slabiciuni marunte, cu jigniri si insinuari? iti spun eu care “colaborez” cu ei: O GROAZA. iar a te purta intr-un mod serios nu inseamna a te purta ca un barbat ci ca un om serios, iar oameni sunt si femeile. nu exista minte masculina sau feminina, mintea e androgina. noi suntem masculini si feminini dupa cum binevoieste sa ne croiasca societatea.
scuze, nu vreau sa insist. am vrut doar sa fac remarca asta din perspectiva unui om serios care s-a nimerit sa fie femeie.
literelibere a spus asta la 1 februarie 2010 la 7:54 pm
@literelibere: eu consider femeile ca tine o exceptie. Asa cum consider barbatii sub orice critica o exceptie.
Daca este sa adancim discutia, iti dau dreptate intr-o privinta (care anuleaza oarecum, dar nu in totalitate, rostul discutiei prezente): mintea este androgina, sexul este doar un pretext pentru a-ti trai lectiile vietii din perspective oficial diferite. Asa cum este si boala, de exemplu. Suntem fiinte care trec prin diferite incercari. A fi femeie, a fi barbat, a fi intr-o pozitie de putere, a fi intr-o pozitie de inferioritate, a fi intr-o tara fericita si bogata, a fi intr-o tara oribila si asuprita si asa mai departe – toate sunt facute pentru ca noi sa invatam ceva din ele. Lucrurile care nu tin de intimitatea mintii noastre. Si gandeste-te ca eu, ca buddhist convins, cred ca trecem prin toate aceste ipostaze in sirul vietilor.
Eu nu am descris femeile. Am spus ca mie nu imi plac. Nu mi-au placut niciodata. Nu m-a interesat decat rar cum le functioneaza mintea. Asta si pentru ca femeile au construit foarte putina cultura, poate. Dar aici imi vine in minte un citat (pe care l-am folosit intr-un post mai vechi) al unei artiste care sustine ca in ziua in care femeile vor putea sa isi paraseasca familiile cu aceeasi usurinta cu care o fac barbatii – ei bine, in ziua aia ele vor construi cultura la fel de valoroasa ca cea construita de barbati. Nu cred in asta dar, iata, este un argument care mi-a ramas in minte. Spus mai interesant decat alte argumente care insista cu facutul si ingrijitul copiilor si asa mai departe.
Deosebirea dintre sexe este una pe care eu ma straduiesc sa nu o fac. Imi dau seama, teoretic, ca este o deosebire stupida din punct de vedere mental, cel putin. Insa, ca sa simplificam o discutie lunga si complicata, spun ca am intalnit foarte putine femei valoroase. Si foarte multi barbati valorosi. In plus, chiar si in lucruri marunte care tin de o minima amicitie, chiar si in alea barbatii sunt mai lipsiti de artificiu.
Deocamdata asa este lumea, oricat ne-am zbate: femeile au inca multe de dovedit. Poate ca nu au avut sansa, poate ca au existat oprelisti sociale, poate, poate, poate – eu iau toate lucrurile astea in calcul. Deocamdata ele au inca foarte mult de luptat pentru a fi egale cu barbatii in zona puterii mentale si in zona creativitatii.
Mie mi-a facut placere ca ai insistat. Pentru ca stii ca imi place foarte mult sa discut cu oameni care aduc argumente intr-o discutie. Si imi plac discutiile in contradictoriu atunci cand cineva vine cu argumente. De-aici s-au nascut pe lumea asta multe lucruri importante.
confruntadurerea a spus asta la 1 februarie 2010 la 8:29 pm