imi cer scuze, a fost greseala mea

Delilah mi-a scris ca privesc prea mult catre ceilalti, ca ma intereseaza prea mult ce cred ceilalti. Si are dreptate. Ma intereseaza si m-a interesat intotdeauna. Am considerat ca feedback-ul este ingredientul esential in dezvoltarea unei personalitati. Atat in sens rau cat si in sens bun. Poti primi feedback bun si atunci te dezvolti bine, poti primi feedback prost sau poti sa nu primesti deloc si te poti dezvolta ca reactie, in pofida acestui feedback prost sau lipsa. Nu te poti dezvolta paralel cu feedback-ul, asta imi este clar. Atata vreme cat traiesti intr-o societate, te dezvolti datorita feedback-ului sau in pofida lui. Cand spun ca ma intereseaza parerea celor din jur, cand arat ca ma intereseaza parerea celor din jur, o fac pentru ca nu mi-am dorit niciodata sa fiu un rebel, un erou, un pustnic. Eu am vrut sa fiu o fiinta sociala in fiecare detaliu, am vrut sa combin parerile mele cu ale celorlalti, am vrut sa combin ideile mele, sentimentele mele, tot ce sunt eu am vrut sa combin, sa imbin cu ceea ce sunt cei din jur, mi-a parut felul firesc de a trai. Regretul meu actual vizeaza lipsa romaneasca de feedback sau violenta arbitrara a feedback-ului. Nu imi este usor sa renunt la asteptarile mele de a comunica firesc iar in renuntare, da, recunosc, imi exprim tristetea, furia pe anormalitatea care m-a adus sa ma desprind de tara mea.
Si nu as fi vrut laude, incurajari. Dupa mine, laudele pe banda rulanta sunt ca injuraturile pe banda rulanta, devii imun la ele in scurt timp. Nu te ajuta. As fi vrut reactii autentice. Am scris de multe ori aici pe blog despre lipsa de reactie in cadrul societatii romanesti si despre nevoia mea de reactie. Nu pentru a-mi valida ideile, nu pentru a capata siguranta in propriile convingeri, nicidecum pentru asta. Nu am fost niciodata o derutata care se hraneste din validari exterioare, am avut insa intotdeauna inclinatia fireasca si senina de a fi atenta la reactiile starnite de gandurile mele enuntate sau puse in practica. Nu am vrut sa fiu o persoana dura, singuratica, enigmatica, nu am vrut sa fiu contra curentului, nu am vrut sa plec din tara, nu am vrut sa scriu despre furie, nu am vrut sa scriu despre nemultumire, nu am vrut sa ies in evidenta. Nu am vrut asta niciodata. Am vrut sa fiu o contributie subtila dar solida la mersul lucrurilor.
Exteriorizarea convingerilor mele pe un ton atat de fervent a venit din ani si ani de feedback lipsa. Si incadrez la feedback lipsa si entuziasmarile fantastice ale oamenilor care au intrat in contact cu mine. Lumea m-a adorat sau m-a urat, poate si asta este un motiv pentru care nu reusesc sa ma raportez echilibrat la oameni. Or eu nu am vrut asta. Uneori ma mint ca a fost o chestie premeditata. Vai, cat de tare sunt eu sa traiesc vesnic pe marginea prapastiei, ce personalitate exaltata si reactionara, ce eroina mocnita pe cale de a izbucni in cine stie ce flacara. Toate astea, toate reactiile mele puternice au aparut in urma unui proces nesanatos de comunicare si evaluare. M-a interesat intotdeauna ce au spus si crezut ceilalti, eu consider ca mare parte a culturii importante s-a construit pe baza feedback-ului. Cine isi inchipuie ca sociologii, politologii, filozofii au scris teorii fara a lua in seama ce se scrisese pana atunci, stand in balonul lor de sapun si scriind, se insala. Cultura mare nu este un sir de acte fara legatura unele cu celelalte ci un sir de acte in legatura unele cu celelalte. Asa s-a construit cultura. Luand in seama ce au spus altii si reactionand articulat la ce au spus altii. Asa ca interesul meu pentru ce spun si gandesc altii a aparut firesc, nici nu mi-am pus problema rebeliunii pana acum cativa ani. Vreau sa o scot din mine cand ajung in alta tara, eu nu vreau sa ma remarc prin agresivitatea gandirii, nu asta este miza mea. Nu erezia, nu rebeliunea, nu iesirea in evidenta cu orice pret, nu respingerea societatii, nu astea sunt mizele existentei mele si nu as vrea sa fie nici macar premise pentru a-mi respecta mizele. Nu vreau sa fiu stapana lumii, rece si intangibila, zeflemitoare si indragostita de fiecare bucata din mine si de fiecare cuvant al meu. Asta este infantil. Si foarte plictisitor. Vreau sa imi amestec ideile cu ale oamenilor, sa le stiu ideile lor si sa le aflu reactia la ideile mele, vreau sa ma scutur de pozitia celui presupus superior.
E simplu sa fii detasat, e simplu sa nu te intereseze parerile celorlalti, e simplu sa fii razvratit, nu e deloc complicat. E simplu sa faci pe cineva sa planga doar din cateva cuvinte, sa faci pe cineva sa se indragosteasca de tine in doar cateva ore, e simplu sa te plasezi undeva sus si sa fii dispretuitor, e simplu sa castigi ceea ce lumea crede ca e important, e simplu sa ai bani, e simplu sa faci oamenii sa depinda de tine. E simplu, am facut toate astea prea multi ani si imi dau seama ca este stupid, nu este o provocare. Ceea ce isi doresc toti sau mimeaza ca ar avea deja, aceasta autosuficienta si aceasta impenetrabilitate, aceasta existenta glaciala, de nefisurat, astea sunt fantezii de liceean. In cel mai bun caz. Poate chiar fantezii de scoala generala.
Am spus-o de nenumarate ori si o spun din nou: eu plec pentru ca ma intereseaza ce spun oamenii si ce gandesc ei. Vreau sa aflu asta, vreau sa fiu atenta la tot ceea ce spun si gandesc ei, vreau sa traiesc in mijlocul unei natiuni care are cultura comunicarii, vreau sa traiesc in mijlocul unei natiuni care iti preia, continua sau contrazice ideile cu o civilizatie a continuarii sau contrazicerii ideilor. Vreau sa intru intr-un sistem de raportare constructiva la idei, nu mai vreau sa stau intr-un sistem in care orice idee este ingropata, silentios si prin apatie sau vehement si prin marlanie. Eu gandesc si imi exprim gandurile ca sa trezesc alte ganduri, nu este nici urma de narcisism in mine la capitolul gandire, indragostirea de propriile ganduri imi pare o pierdere enorma de timp. Da, simti o scurta excitare uneori atunci cand te citesti, cand iti privesti mintea, poate. Insa atat. Nu poti sa iubesti la nesfarsit ceea ce gandesti fara sa afli unde se incadreaza gandurile tale si ce trezesc ele in oameni, ce pozitie vor ocupa in marea gandire si ce pozitie nu vor ocupa. Daca te agati de gandurile tale si nu le confrunti cu ale altora, e ca si cum ai face un copil, l-ai adora dar l-ai tine numai in casa, crezand ca dragostea ta ii va fi suficienta.
Asadar, eu sunt inca increzatoare in feedback, sunt inca increzatoare in reactiile oamenilor iar paroxismul atins de criticile mele aduse la adresa societatii romanesti este exprimarea paroxismului atins de incercarile mele esuate de a obtine reactii constructive la gandurile mele, la fiinta mea. Nu ma intereseaza ca am ajuns eu in locuri bune, nu ma intereseaza sa am eu tot, nu ma intereseaza o pozitie privilegiata si admirata, nu am pic de interes pentru cacaturile alea. “On top of the world you get nothing done”, cum canta cei de la Placebo. Iar in Romania ajungi prea repede “on top of the world” insa eu am reusit sa ies din capcana asta. Nu ma intereseaza puterea explicita, de suprafata, ma intereseaza, oricat de tezist ar suna, inlantuirea ideilor pentru un bine general. Iar furia mea in raport cu romanii vizeaza impotrivirea lor fata de orice forma de emancipare si evolutie, fata de orice forma de comunicare fireasca, reala. Furia mea vizeaza convingerea lor ca occidentalii o duc mai bine strict datorita sistemului economic performant. Ma intristeaza teribil ca romanii refuza sa inteleaga importanta culturii comunicarii. Iar aceasta cultura a comunicarii presupune in primul rand sa te intereseze foarte tare ce spun ceilalti. Eu sunt zilnic mahnita ca am ajuns in situatia de a ma forta sa nu mai am interes pentru ceea ce zic cei din jur.
Poate ca, intr-adevar, blog-ul meu este un strigat pervers dupa ajutor, strig fiind convinsa ca toate raspunsurile nu vor face decat sa imi inlesneasca desprinderea care imi este atat de anevoioasa. Cine renunta la identitatea lui nationala cu placere? Cine isi doreste sa se rupa de natiunea lui? Doar un om nefericit, doar un om care nu a primit ce si-a dorit de la aceasta natiune. Eu mi-am dorit un feedback sanatos, o comunicare sanatoasa.
Orice ai incerca sa desfunzi aici nu se lasa desfundat. Nu am cunoscut natiune mai incapatanata. Imi dau seama ca este o natiune bolnava psihic, in primul rand. Nu pun la socoteala sanatatea fizica proasta a romanilor. Imi dau seama ca este o boala psihica generalizata si imi dau seama ca putini oameni vor sa se duca de buna voie la psiholog sau la psihiatru. Stiu ca, la fel ca orice bolnav, la fel ca orice dependent, romanii nu se vor putea insanatosi decat in clipa in care vor admite ca sunt bolnavi. Dar acest moment este foarte indepartat devreme ce suntem natiunea care nu reuseste sa spuna “imi cer scuze” aproape niciodata. Cand fraza pe care o aud cel mai des in tarile occidentale este “imi cer scuze, a fost greseala mea”.
Eu imi cer scuze acum. A fost greseala mea sa astept o comunicare cu societatea romaneasca atat de mult timp. Vorbesc cat se poate de serios. Imi cer scuze fata de mine, in primul rand. Imi cer scuze ca mi-am pierdut timpul scotand cu clestele cuvinte din gura oamenilor morti pe dinauntru care nu se pot mobiliza sa aiba o reactie, imi cer scuze ca am tinut pe umeri oameni apatici, incapabili de entuziasm, imi cer scuze ca am insistat sa arat oamenilor din Romania lucruri frumoase, imi cer scuze ca mi-am pierdut mult din forta, din entuziasm cu incercarea mea de a resuscita oameni care se simt, de fapt, confortabil in delasarea lor. Imi cer scuze ca nu mi-am putut stapani disperarea atunci cand cineva nu mi-a spus nimic legat de ceea ce gandesc, imi cer scuze ca mi-am lasat energia secata de oameni care nu sunt capabili sa comunice, imi cer scuze ca am ajuns sa tremur interior de frustrare atunci cand am vazut ca cineva ma priveste vorbind, explicand, fiind entuziasta, fara sa spuna nimic. Imi cer scuze ca nu am realizat ca in toti anii care au trecut am fost doar o sursa de energie pe care romanii o folosesc asa cum folosesc orice lucru: il privesc cu o combinatie de curiozitate, scarba si ura, consuma un pic din el ca sa faca paguba iar apoi il batjocoresc cumva dat fiind ca nu inteleg ce e cu el. Chiar imi cer scuze ca am pierdut vremea asteptand zi dupa zi feedback in Romania.
“Imi cer scuze, a fost greseala mea” este fraza cu care orice roman ar trebui sa-si inceapa refacerea.



Poate ma hazardez, nedreptatind ce ai scris pana acum, dar simt nevoia sa spun ca asta este cel impresionant post pe care l-ai scris.
Dieter a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 7:44 am
Imi cer scuze, a fost greseala mea ! Te citesc de mult timp si, desi am vrut, n-am reusit niciodata sa-ti raspund, din teama de-a nu-ti fi pe plac, ca si cum asta ar conta, din teama de-a nu fi prea entuziasmata de cuvintele tale, ca si cum asta ar conta, din teama ca adevarurile tale sunt prea dure, dar atat de reale si de greu de suportat si din alte frici mici
, prea greu de controlat. Multumesc!
oricine a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 11:16 am
nelinistile le purtam in noi oriunde am pleca. Si la capatul celalalt al pamantului sa pleci la fel vei simti, aceleasi lucruri te vor deranja. Nu trai cu impresia ca o alta tara are altfel de oameni. Pacatele, micimile sufletesti, sunt tipice omului in general, nu romanului…Dincolo de toata revolta ta, vad o mare speranta ca dupa ce pleci vei intalni acea societate ideala dupa care tanjesti..Imi pare rau ca trebuie sa te dezamagesc. Sincer. Traiesc in strainatate, si continui sa ma izbesc de nepasarea oamenilor..Si nu, nu e simplu sa devi un singuratic, cand in natura ta e scris sa fi prietenos, nu e usor nimic care e contra firii tale, dar care vrei nu vrei il adopti pentru ca altfel nu ramai intreg la minte..sau la suflet. E pretul pe care il platim cei care vrem sa ne pastram integritatea…Ai doua variante: sa te “dai” cu lumea sau sa ii ti piept, asa cum o faci deja..Constantin Noica a spus:”Cand un tanar creste frumos, iese din strambatate o intreaga lume”.Nu cred ca e nevoie sa spun mai mult..
As fi fost curioasa sa stiu cati ani ai..:D
agutara a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 12:32 pm
Când am văzut că postul tău începe cu “Delilah mi-a scris … ” m-am îngrijorat enorm că am declanşat ceva ce poate nu trebuia , ce poate trebuia lăsat doar ca o constatare proprie , terminând de citit acest post cred că am declanşat – într-un fel sau altul – ceva ce trebuia spus de mult . Îmi cer scuze dacă te-am rănit , ieri mi-am cerut scuze la mulţi se pare că voi continua şi azi asta …
Pentru că ai amintit această piesă
http://www.trilulilu.ro/sartech/dfca0a65058236
Delilah a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 1:05 pm
Eu imi cer scuze pentru ca nu scriu, aici, pe mail, prin alte parti. Ca nu raspund. Ca feedback-ul meu e inexistent, mut, in mine, si nu-i dau drumul. Pentru ca mi-e frica. Pentru ca nu ma vindec dracu odata. Pentru ca nu stiu de unde s-o apuc. Pentru ca de fiecare data cand citesc ceva din ce scrii ma gandesc la mine, ma gandesc la cum ma raportez eu la lucrurile astea. Pentru ca fac asta cand citesc si comentariile altora, si totusi, prefer sa le asimilez si sa le discut, din nou, mut, in mine. Probabil ca gresesc. Sigur gresesc. Ar trebui sa le scot afara, sa le vada lumea, si totusi mi-e frica de povara pe care o arunc asupra altora aratand prea mult din mine. Nu e terapie de grup, e discutie si uneori ce postezi tu devine asa de personal pentru mine ca raspunsul e atat de violent, atat de ud si sangerind, rupt direct din interior ca nu-l pot arata.
Uite ce cred eu despre ce scrii tu, care e reactia mea la ce scri: tot ce scrii, fara nici o deosebire, trezeste un raspuns in mine, un raspuns imediat si unul tarziu, dupa multa gandire. Absolut toate posturile de pana acum, si cu siguranta toate care vor urma, trezesc un raspuns in mine. Ma fac sa gandesc, cum am zis, sa vad cum ma raportez eu la ele, sa ma regasesc in ele, sau dimpotriva sa vad de ce ma opun. Ce mi se pare mie important, si de fapt, asta ar veni asa in completarea postului cu rolul blogului, pe langa rolul lui strict personal pe care-l are pentru tine, ce mi se pare ca ofera lumii din jur, si mai ales mie (pentru ca ma raportez in primul rand din propria-mi perspectiva) e ca te pune sa gandesti. Ca vorbeste despre niste lucruri la care itnradevar lumea, si poate in special romanii, refuza sa se gandeasca. Kafka zicea ceva ca Buecher mussen beissen und stechen. Cam asa e si cu blogul tau. Si eu chiar cred ca e nevoie de asa ceva, sa ne scoata din letargie, sa nu ne lase sa dormim linistiti, ca nu lucreaza nici un fni pentru noi. Si tu faci asta, asa ca imi cer scuze ca nu raspund, ca nu stiu de unde s-o apuc de multe ori cu explicatul, cu feedbackul, pentru ca atatea imi sunt aproape de suflet si e pur si simplu mult de spus. O sa incerc sa o fac mai des, pe fata, regardless.
rhea a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 5:49 pm
@Dieter: iti multumesc pentru a nu stiu cata oara.
@oricine: mi-ai scris atat de frumos. Atat de frumos. Mi-am simtit toate contorsionarile fluidizate deodata. Asa ca eu iti multumesc. Si te rog sa nu te gandesti nici macar o clipa ca ai putea sa nu imi fii pe plac. Nici macar o clipa sa nu iti pierzi timpul cu acest gand, facandu-ma si pe mine sa pierd gandirea ta. Din mici frici. Pe care le am si eu, evident. Dar tu sa nu le ai. Nu in ceea ce ma priveste, oricum.
@Delilah: asa cum m-am grabit sa iti scriu in mail, nu m-ai suparat absolut deloc ci dimpotriva. M-ai provocat, mi-ai dat tocmai feedback-ul despre care am scris aici, feedback-ul de care am atat de multa nevoie. Si sa-ti mai spun ceva: eu nu prea ma pot supara pe oameni destepti. Asa ca nu prea vad cum si cand m-as putea supara pe tine.
@rhea: ti-am citit de trei ori comment-ul si ziua nu s-a incheiat inca. Ca de fiecare data, ceea ce scrii tu este o mare onoare pentru mine. Si cred ca pentru multi altii. Cu siguranta si pentru multi altii, asa cum am mai spus si in trecut.
Intr-o tara in care laudele pertinente, facute cu seriozitate, cu toata convingerea si nu cu entuziasm trecator par suspecte, eu indraznesc sa-ti spun din nou ca, de fiecare data cand citesc ceea ce scrii, capat o putere, capat o incredere aparte. Nu doar in tine, ci in tot. O incredere mai mare decat strict increderea in tine.
Iti multumesc asa cum nu sunt capabila sa exprim doar in cateva cuvinte pentru faptul ca ai legat blog-ul meu de ceea ce spunea Kafka in privinta cartilor.
confruntadurerea a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 8:31 pm
Ma cherie, imi cer scuze, sa fiu in ton cu epopeea, astept un raspuns de pe 8 noiembrie. Ala cu asumarea responsabilitatii prin nume. Asa, eteric, oricine poate sa fie cum vrei tu. Hai in viata reala, aia cu nume, adrese, boli, copii, morti, raniti. Parca era vorba despre moarte. Scrie mai sus.
Vorbeste despre viata reala nu despre parerile tale, pune un nume la coada textului si suporta consecintele. Esti o romanca get beget, faci de rahat aceasta societate, exact ca orice comentator de pe orice site de ziar. Mult mai bine vopsit si mai civilizat. Sensul este insa acelasi. No name, no history, no responsibilities.
M-am obisnuit sa fiu considerat aici ….., m-ai facut in multe feluri, direct sau cu peretele. Nu conteaza. Dar astept un raspuns. De genul: ma cheama ….. ….., am xx ani si plec in Germania ca nu mai suport aceasta tara pe care o consider ultima latrina a lumii, plina de viermi pe nume romani. Te-am rugat sa folosesti “majoritatea romanilor”, n-ai facut-o.
Imi cer scuze, e greseala mea sa cer asumarea unor responsabilitati de la un roman atunci cand acuza pe cineva.
Dan Selaru a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 8:34 pm
am eu impresia sau raspunzi numai celor care te…confirma?
mie imi pare rau ca generalizezi si pui peceti oamenilor fara sa ii cunosti…sunt 23 mil. de oameni in romania..chiar i-ai cunoscut pe toti ca sa poti generaliza? cu cat esti mai rigid cu atat te frangi mai repede..mi-ar fi placut sa imi raspunzi, fie si un “nu ma intereseaza parerea ta” orice..intr-o alta tara decat romania, ca tot idealizezi strainatatea, ar fi considerata lipsa de politete faptul ca nu raspunzi..si imi pare rau ca desi crezi ca ai ochii larg deschisi spre lume de fapt ii ai larg deschisi spre tine. Totul se rezuma la tine, la ce simti tu, la ce vrei tu de la lume, ….Poate ca inca nu te iubesti cu adevarat, pentru ca atunci faci pace cu lumea si o iubesti implicit cu toate defectele ei…..mandria de sine nu e tot una cu iubirea de sine..cred ca vorbesc degeaba..nu sunt de acord cu multe din cele scrise de tine, dar iti respect punctul de vedere si mi-ar fi placut sa discut cu un om atat de diferit de mine..acum imi astept cuminte injuraturile.:)
agutara a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 8:57 pm
@Dan: ma bucur ca ai asteptat un raspuns.
Eu nu vreau sa imi asum nici o responsabilitate in privinta blog-ului, e in regula sa spun asta? Vreau sa scriu fara sa stie lumea cum ma cheama si fara sa stie lumea cine sunt exact si ce fac, cati ani am. E dreptul oricarui blogger. Eu cred ca mai ales vanitosii care vor sa isi scoata numele in fata si care se considera importanti scriu cum ii cheama. Nu e relevant cum ma cheama si, cu siguranta, nu e deloc relevant cum te cheama. Tu ai optat sa spui cum te cheama, eu optez sa nu spun. Nu scriu pentru un ziar, pe bani, asta e blog-ul meu si pot sa fac absolut orice vreau pe el, am mai scris asta. Nu am nici o responsabilitate. Poate doar pe cea morala, cea general morala iar pe aia nu o sa o discut pe tonalitatea pe care o impui tu.
Nu, nu sunt ca orice comentator care face de rahat aceasta societate. Si stii de ce? Pentru ca eu nu sunt vopsita in civilizatie. Eu chiar o am. Si eu nu sunt vopsita cu nimic, eu chiar am lucrurile pe care “majoritatea romanilor” doar le mimeaza. Sensul nu putem sa stim daca este acelasi pentru ca nu prea abordeaza nimeni temele pe care le abordez eu. Cat despre stilul in care le abordez, nici nu are rost sa discut, e prea limpede treaba.
Greseala ta este cu totul alta, evident. Insa am convingerea ca nu vei putea sa o definesti si accepti niciodata asa ca stii foarte bine ce cred eu ca se va intampla cu tine. Nu cred ca vei iesi din penumbra galagiei romanesti.
Adaug cu amuzament ca cine crede in “no name, no history, no responsibilities” contrazice tocmai chestia aia cu neluatul in serios pe care mi-ai scris-o tu cu ceva timp in urma. Cine se ia in serios acum? Eu nu.
A, uite, iti fac o placere: “plec in Germania ca nu mai suport tara asta pe care o consider ultima latrina a lumii, plina de viermi pe nume romani”. Evident, nu este pic de adevar in aceasta constatare dar inteleg ca tu vezi numai ce vrei sa vezi, acuzandu-ma pe mine ca fac lucrul asta. Projecting, adica. Psychological projection. Stii tu. Ca ai citit Freud.
confruntadurerea a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 8:58 pm
@agutara: imi dau seama de asta, sa stii. Am mai scris despre asteptarile mele, am spus ca nu caut o societate ideala ci una in care micimile sufletesti au un contrapunct si nu acapareaza o societate. Eu cred ca exista societati echilibrate, nu cred ca exista societati ideale.
confruntadurerea a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 9:03 pm
@agutara: iti scrisesem raspuns inainte ca tu sa imi scrii al doilea comment. Dar, intr-un fel, ma bucur ca impresia gresita ca eu nu raspund decat celor care ma confirma te-a facut sa te dezlantui si sa iti spui adevarata parere despre mine, pe un ton care nu seamana deloc cu cel al primului comment si cu atat mai putin cu tonul raspunsului meu. Vreau sa iti atrag atentia, in finalul acestui comment, ca eu raspund absolut fiecarui om care imi scrie. Aici sau pe mail.
confruntadurerea a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 9:22 pm
@confruntadurerea: In locul tau, in curand nu as mai posta nimic, absolut nimic. Dar ab-so-lut nimic. Ce as face insa: as pastra adresele de mail ale celor de pe blog care merita sa aiba acces la genialitatea ta si, daca si cand as avea chef si timp, as coresponda cu ei. Pe mail sau sub forma unui blog cu acces limitat, la care as invita numai pe cine as considera ca intelege si/sau merita. Mie nu mi-ar conveni sa aiba oricine ocazia sa manance cacat la mine pe blog, cu atat mai putin daca as scrie atat de bine ca tine.
Esti prea cumsecade. Iar romanii (romanii, nu majoritatea romanilor) au talentul deosebit de a batjocori tocmai oamenii civilizati.
Drum bun, ne vedem in Mitte.
@Dan Selaru: Inutil.
@agutara: Urat, foarte urat.
fursecul mecanic a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 9:34 pm
ce anume e urat? ca altcineva gandeste altfel? ca am indraznit sa spun ce cred? ca experienta mea de viata m-a invatat altceva despre oameni? despre lume?nu inteleg unde am lezat pe cineva? confrunta durerea, unde anume m-am dezlantuit? si unde mi-am spus eu adevarata parere despre tine? poate e una si sunt sigura ca.. e alta..am zis poate. Nu te cunosc, abia te descopar..faptul ca te citesc e pentru ca am ce citi la tine..Uite asta nu inteleg eu: oamenii..de ce nu accepta ca si altii care au pareri diametral opuse pot avea dreptate concomitent cu ei? Nu imi pierd vremea postand pe bloguri,dar tu chiar m-ai impresionat..am zis ca mi-ar fi placut sa discut cu un om ca tine, sa il descopar asa cum e el dincolo de un blog. Aici nu e decat o latura a ta..Un om nu il poti cataloga dupa doua randuri..in fine..imi pare rau ca mi se interpreteaza altfel cuvintele. poate ca nu ma exprim la fel de bine in scris ca altii..in fine… iti multumesc ca mi-ai raspuns.
Si ma intreb domnule fursec mecanic, daca limbajul trivial va face onoare..
agutara a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 10:07 pm
@Fursecul Mecanic: nu mai consuma energie pentru asemenea fleacuri. Esti o fiinta mult prea frumoasa pentru a intra in aiurelile astea. Ne vedem in Mitte, dragul meu.
Si, evident, voi pastra adresele de mail ale tuturor oamenilor inteligenti pe care i-am cunoscut prin blog-ul meu, voi pastra comunicarea cu ei, ba chiar voi incerca sa o adancesc.
@agutara: “imi pare rau ca desi crezi ca ai ochii larg deschisi spre lume de fapt ii ai larg deschisi spre tine. Totul se rezuma la tine, la ce simti tu, la ce vrei tu de la lume, ….Poate ca inca nu te iubesti cu adevarat, pentru ca atunci faci pace cu lumea si o iubesti implicit cu toate defectele ei…..mandria de sine nu e tot una cu iubirea de sine..cred ca vorbesc degeaba..nu sunt de acord cu multe din cele scrise de tine, dar iti respect punctul de vedere si mi-ar fi placut sa discut cu un om atat de diferit de mine..acum imi astept cuminte injuraturile.:)”
La asta m-am referit. Cred ca la asta s-a referit si Fursecul Mecanic. Ceea ce ai scris denota ca “ti-ar fi facut placere sa discuti cu mine”?
Subliniez ca ti-am raspuns la ceea ce mi-ai scris si nu m-a deranjat catusi de putin ca ai o parere diametral opusa de a mea. Ti-am raspuns cat se poate de limpede la ceea ce mi-ai scris in primul comment. Si asteptam sa ne continuam discutia. Dar pe urma a aparut al doilea comment al tau. Si mi-am dat seama ca tu nu astepti sa continuam discutia.
confruntadurerea a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 10:37 pm
Imi cer scuze, a fost greseala mea..
agutara a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 10:45 pm
@agutara: “Nu trai cu impresia ca o alta tara are altfel de oameni. Pacatele, micimile sufletesti, sunt tipice omului in general, nu romanului”… o sa fiu “trivial” ca Fursecul Mecanic si o sa zic: CACAT! Daca e sa zic ce nu acceptam… nu acceptam ca altii sunt mai buni decat noi, asta nu acceptam. Asta nu putem sa acceptam si de-aici iritarea asta continua si adancirea in vechiul meu prieten, CACATUL.
Vostok a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 10:46 pm
@agutara: bun, acum am lamurit mica neintelegere. Da-o incolo si, cand ai timp si dispozitie, scrie-mi aici sau pe mail despre ceea ce crezi legat de viata in alta tara. Despre ceea ce crezi, in general.
confruntadurerea a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 10:49 pm
confruntadurerea, multumesc, o voi face.
Vostok, daca la mine te referi, te inseli..Nu ca m-ai crede sau ca ti-ar pasa nu? Cand spui noi te referi la cine? La romani? Eu nu vorbesc in numele nimanui, doar in numele meu..Eu nu numai ca accept oamenii mai buni ca mine,mi fac prieteni. Ii caut, pentru ca sunt satula si scarbita de superficialitate, de cum isi traiesc oamenii in general, vietile..Ii caut, pentru ca asa cum a zis confruntadurerea, devi imun la laude..incep sa te zgarie..incepi sa te simti bine si sa amortesti, sa cazi in mediocritate. Oamenii mai buni ca mine reusesc sa starneasca furtuni, crize existentiale, intrebari..Dar spre deosebire de voi, eu nu ma exprim bine in scris; modul meu de exprimare e altul. Prefer dialogul deschis, dar cum nu e posibil aici, cer ingaduinta si..putintica rabdare..promit ca nu-s fata rea..:D
ps.In CACAT nu m-am scaldat nici in Romania nici aici nu o fac. O seara placuta tuturor.
agutara a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 11:20 pm
Ma cherie eu nu scriu pentru bani. La niciun ziar. Daca a vrut cineva sa ma preia e treaba lui, nu a mea. Daca nu-ti asumi responsabilitatile astept pana-ti depasesti conditia. Sunt un tip cu rabdare
. Ridica-te putin din ceata Romaniei. Stai dreapta in fata opiniilor tale. Clameaza-le in piata publica. Din Berlin sau Aruba.
Iar dreptul tau la anonimitate e egal cu dreptul oricarui cetatean la anonimitate, al majoritatii romanilor care nu-si asuma responsabilitatea. Esti, cum am mai spus, o romanca get beget. Exact cum sunt ei romanii descrisi pe blogul tau. Teoria vs practica.
Dan Selaru a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 11:33 pm
@agutara: ai scuzele si rabdarea mea, de care nu cred ca mai e nevoie; te-ai facut descoperita si inteleasa mai bine in ultimul comment.
Vostok a spus asta la 27 noiembrie 2008 la 11:39 pm
Nu simt nevoia de a incepe prin a-mi cere scuze.Nu imi voi cere scuze pentru defectele mele acum-le descopar si incerc sa le corectez in masura in care sunt constienta de ele.In schimb simt nevoia sa-ti multumesc ca adesea m-ai ajutat in acest proces si nu numai.M-ai ajutat in multe moduri,probabil trebuie sa ma scuz ca nu ti-am multumit de fiecare data si o fac.Imi cer scuze ca nu ti-am impartasit de fiecare data cat de valoroasa a fost,imi permit sa ii spun astfel,prietenia ta pentru mine.
Iti multumesc pentru feedbackul pozitiv pe care mi l-ai acordat de atatea ori in legatura cu blogul meu.Incetasem sa-l mai cer altor persoane pentru ca de multe ori,departe de a fi pozitiv,nu era nici stimulent.De aceea,imi cer scuze,dar nu credeam ca al tau va fi altfel decat al majoritatii.Dupa cum ai observat si tu,am inceput sa scriu din nou.Poate mai bine,poate mai prost,poate doar altfel decat inainte,dar nu ma voi mai opri.Si eu vreau sa arat lumii ce gandesc si ce simt si in momentul in care lumea va fi pregatita,ii voi astepta raspunsul.
La fel ca si in cazul Rheei,de multe ori reactiile pe care blogul tau le-a trezit in mine au fost prea puternice pentru a mai fi exprimate.De multe ori m-a facut sa ma uit cu lupa la propriile alegeri si sa le regandesc si de asemeni de multe ori ma bucuri intr-un mod pe care nu l-as putea exprima decat prin imbratisarea aceea de mult promisa.
Consider ca cel mai corect mod de a iti cere scuze e prin indreptarea greselii,asa ca:Multumesc!
Stef a spus asta la 28 noiembrie 2008 la 1:38 am
@Dan: nu m-am referit la tine cand am scris despre ziare si plata. Nici prin cap nu mi-a trecut ca ai avea o legatura cu un ziar sau ca te-ar plati cineva pentru ce scrii.
Daca a vrut cineva sa preia textele mele sau sa ma afilieze cumva, a devenit repede treaba mea. Cand am zis “nu”. Eu, spre deosebire de tine, chiar nu vreau sa ma bag in cloaca romaneasca si sa ma ling in fund cu prostutii inutili ai societatii romanesti, ca sa-mi dau senzatia ca sunt in mersul lucrurilor.
De ce sa ma duc in piata publica, Dane? Ca nu vreau. De ce ma tot abuzezi tu cu rahaturi ca mersul in piata publica, spusul numelui si, amuzant, adresei, presupusa obiectivitate si asa mai departe?
Rationamentele tale sunt subtirele, cu sau fara nume adaugat. Si asta este, dupa mine, cel mai important: ce spui nu cum te cheama. Daca nu spui nimic dar stie toata lumea cum te cheama, ce rost are?
Care e teoria incalcata de mine? Teoria mea, redusa pe cat posibil, este ca trebuie sa pleci din Romania daca vrei sa fii un om sanatos. Si practica e ca peste doua luni plec. Legat de moarte (am sesizat si aceasta micuta impungere) corespondez cu oricine vrea sa vorbeasca despre moarte. Am tot explicat asta si lumea pare sa inteleaga, nu am intampinat o scadere a corespondentei ci o crestere serioasa.
Ce te enerveaza, de fapt? Comentarii ca cel scris de Rhea sau post-urile in sine sau… nu mai am idei, ca eu nu prea le am pe astea cu mizeriile ascunse si marunte. Ca nu pot sa cred ca te deranjeaza probleme de principiu. Tonul tau, fluctuatiile tale, agitatia ta, toate astea nu sunt ale unui om deranjat de probleme de principiu.
confruntadurerea a spus asta la 28 noiembrie 2008 la 1:54 am
@stef: draga mea, comment-ul tau a venit in timp ce-i raspundeam lui Dan Selaru. Nu pot sa-ti raspund lung acum pentru ca am inca in mine gustul raspunsului pentru Dan. Iti voi raspunde imediat cum am o stare in care sa ma pot concentra numai asupra ta, iti voi raspunde imediat cum ma voi intoarce in starea mea naturala. Acolo unde esti si tu, acolo unde te pot percepe in totalitate.
confruntadurerea a spus asta la 28 noiembrie 2008 la 2:08 am
@confruntadurerea:ma bucur sa vad ca esti in aceasta clipa pe blog.Am scris raspunsul la post,am inchis,ti-am dat mailul pe care il vei gasi curand si m-am intors pe blog sa vad ce a mai scris lumea.Cu toate astea,imi pare rau de starea in care te regasesc in clipa asta si raspunsul tau il simt oricum,dincolo de peretele din spatele caruia te gasesc in momentul acesta.
Interiorul tau e acelasi indiferent cum arunca cineva pietricele la suprafata.Ma rog,sunt obosita.
Stef a spus asta la 28 noiembrie 2008 la 2:34 am
Tu, spre deosebire de mine, nu-ti asumi raspunderea ca ma faci prost. E optiunea ta. E o diferenta care ma distreaza, realmente, e diferenta dintre viata si moarte.
Eu sunt viu, tu esti moarta, eu scriu despre viata, tu despre moarte, eu cred ca oamenii sunt buni, tu nu. Putem continua asa cat vrei tu, cu analiza pe text, si atunci las-o mai moale. Folosesti prea des generalizarile, de multe ori inchipuite, subiective si nedrepte.
Am sa-ti spun un lucru pe care mu-l spun. De multe ori cred ca ai dreptate, dar nu ai dreptul sa ai dreptate, din respect pentru aia care nu intra in sintagma romanii.
Sper sa fii fericita la Berlin.
Dan Selaru a spus asta la 28 noiembrie 2008 la 2:36 am
Btw de Berlin: http://www.spiegel.de/video/video-40580.html
Ghostrider a spus asta la 28 noiembrie 2008 la 8:56 pm
@Ghostrider: intai vreau sa-ti multumesc ca mi-ai trimis reportajul. Mi-ai facut o placere. Prin faptul ca te-ai gandit la mine, la plecarea mea la Berlin.
Asta (ceea ce prezinta reportajul) este nimic pe langa cat de agresivi, scarbosi, stupizi devin nemtii la multe manifestari publice sau, pur si simplu, noaptea, dupa ce beau ceva.
Ce imi pare mie reconfortant: pozitia reportajului (si, implicit, a postului de televiziune) fata de teribilismul elevilor, linistea celor care nu fac parte din fortele de ordine, atitudinea calma a studentilor care incearca sa refaca parti ale expozitiei. Reconfortant mi se pare si faptul ca reportajul mentioneaza faptul ca era o expozitie evreiasca. Reconfortanta este si concluzia reportajului. Si, cel mai important lucru este urmatorul: la nemti, fara scoala nu ajungi sa ai prea multi bani, nu ajungi sa fii cineva, nu ai acces la privilegiile societatii lor civilizate. La noi, da. Acest teribilism este la ei o farsa pe care copiii si-o joaca lor insisi. In cazul in care continua asa, nu se vor integra in societate, nu vor avea mai nimic. La noi, daca ar continua asa, fara sa inteleaga greseala facuta, s-ar integra fara probleme.
confruntadurerea a spus asta la 28 noiembrie 2008 la 10:31 pm
@confruntadurerea:lauda aduce determinare,eu cred ca merita apreciata.Noi romani nu stim sa laudam,ne lipseste scoala asta.La noi lauda devine cum eu o numesc:”prajitura”,adica flatare,complimentare,lingusire,devine ceva daunator pentru ambele parti.
“Nu am vrut sa fiu o persoana dura, singuratica, enigmatica, nu am vrut sa fiu contra curentului, nu am vrut sa plec din tara, nu am vrut sa scriu despre furie, nu am vrut sa scriu despre nemultumire, nu am vrut sa ies in evidenta.”
Lucrurile astea le faci din greseala?Lucrurile astea au o motivatie ce creaza vointa.Cred ca toate lucrurile astea le-ai facut ca ai vrut.
trestie franta a spus asta la 29 noiembrie 2008 la 12:23 am
@trestie franta: nu le fac din greseala. Ele au aparut din motivatii psihologice pe care nu cred ca are rost sa le discut cu tine. Mintea umana functioneaza mult mai complicat decat crezi tu, iti vei da seama de asta cand nu te vei mai agata de crestinism si cand te vei confrunta cu adevarul starii tale psihice, starii tale, in general. Nu o spun deloc ironic de data asta.
Intentionez sa ma scutur in curand de cele mentionate in fraza mea reluata de tine. Iar in aceasta scuturare ma ajuta disciplina proprie, disciplina buddhista, oamenii care ma iubesc si calugarul tibetan care este responsabil de mine. Stau destul de bine, sa stii. Nu imi lipseste nici o unealta. Subliniez faptul ca eu am un mentor spiritual, nu am nevoie de inca unul. Lama-ul meu, calugarul tibetan, imi da toate raspunsurile pe care le cer. Atunci cand le cer. Chiar nu simt nevoia de un mentor in plus, el m-a ajutat si ma ajuta enorm. El si buddhismul.
Mie lauda nu imi aduce determinare. Cu totul alte lucruri imi aduc determinare. Faptul ca gandurile unor oameni inteligenti sunt stimulate si de mine – asta imi face o mare onoare. Intotdeauna inteligenta imi face o mare onoare. Iar aici, pe blog-ul meu, am cunoscut cativa oameni foarte inteligenti. Nu cred ca este vorba despre laude ci despre faptul ca ne descoperim unii pe altii si ne spunem adevaruri. E mare lucru. Nu stiu daca poti intelege asta. Cred ca adevarul iti este o notiune straina. O spun cat se poate de serios.
confruntadurerea a spus asta la 29 noiembrie 2008 la 3:47 am
@Ghostrider: nu cred ca este relevant pentru o societate faptul ca niste copii au la un moment dat niste notiuni amestecate in cap si merg in turma sa faca un act minor de teribilism. Important este ca isi pun problema educatiei si se raporteaza cumva la asta si, intr-adevar, cel mai important este ca aceste mici teribilisme se regleaza pe parcurs, ei vor intelege ca educatia, cu capitalism, cu marxism, cu ce vor ei, este esentiala ca sa traiesti bine. In Romania… stii foarte bine ce s-a inteles ca este suficient pentru a trai bine.
Dieter a spus asta la 29 noiembrie 2008 la 5:28 am
@trestie franta: eu cred ca intai de toate trebuie sa te ridici la nivelul de inteligenta la care se afla oamenii care refuza crestinismul in forma actuala; cred ca crestinismul a pierdut multi adepti pentru ca… ce sa mai vorbim de metodele lui si de aplicarile lui… nu respecta inteligenta omului, nici explicand inteligent si nici laudand-o; nu degeaba unii din cei mai inteligenti oameni s-au razvratit impotriva crestinismului sau si-au pus intrebari serioase in privinta lui… acum tu faci aceeasi greseala: confruntadurerea este un om cu inteligenta mare si cu o cultura mare iar tu nu ii spui lucruri care sa fie la nivelul asta ba chiar nici macar nu scrii corect gramatical.. nu vreau sa te supar, nu este asta intentia dar cred ca ai avea mai mult succes daca te-ai stradui sa atingi nivelul de inteligenta al interlocutorului, in cazul de fata al interlocutoarei; poate ca atingandu-l nu vei mai gandi asa cum gandesti acum… tu nu vrei, la fel ca tot crestinismul, sa iei in seama excelenta unui om, tu vrei obedienta iar Dumnezeul crestin pare sa vrea acelasi lucru… CUM RAMANE CU INTELIGENTA?
Imi cer scuze pentru mesajul haotic; eu nu am prea mult exercitiu la scris.
Dorella a spus asta la 29 noiembrie 2008 la 7:43 am
@confruntadurerea: Sound in a Dark Room, asta e ce faci tu. Astazi mai melancolic, mai plin de regret sau mi se pare? Sper ca iti mai plac inca Telefon Tel Aviv.
Vostok a spus asta la 29 noiembrie 2008 la 8:18 am
@confruntadurerea: Cu placere
@Dieter: Da, e si asta o chestie. Aici e asa un aer general ca lumea buna trece prin facultate. Ca sa intri la facultate, trebuie sa fi luat Abitur-ul (un fel de Bac), si cei care nu-l iau sunt cumva complexati. Chiar si unii adulti in toata firea, cu o cariera in spate si un viitor in fata.
@trestie franta: Lauda devine repede cum spui tu, flatare, complimentare, lingusire. Si eu nu de asta cred ca avem nevoie, ca sa ne dezvoltam ca oameni. Cred ca mai degraba avem nevoie de intelegere, de apreciere. Mult mai agreabil e un om care te intelege (sau macar incearca), dar care poate nu e de acord cu tine in multe privinte, decat unul care se grabeste sa te laude sau sa te acuze pentru ce ai facut/zis/gandit, fara sa te inteleaga mai intai.
Asa cum vad eu, nu lauda trebuie apreciata, ci aprecierea laudata
Nu sunt de mult timp pe-aici, dar atat cat pot eu sa-mi dau seama, toate comment-urile tale pe care le-am citit sunt animate de dorinta de a face ceva bun / de a critica ceva rau / de a comenta ceva dubios. Ceea ce e exact lucrul de care are nevoie un dialog, un blog, etc.
Dar marea ta greseala e ca nu iti duci rationamentele mai departe. De ce te multumesti sa exprimi si sa crezi ce exprima si cred majoritatea? Majoritatea crestinilor, musulmanilor, budistilor, nu conteaza. Majoritatea se multumesc mereu cu ceva confortabil si extrag doar ce le convine sa creada din orice ideologie.
Spre exemplu, “Lucrurile astea le faci din greseala? Lucrurile astea au o motivatie ce creaza vointa. Cred ca toate lucrurile astea le-ai facut ca ai vrut.” Nu totul se face ori fiindca a) ai vrut sa-l faci, sau b) l-ai facut din greseala. Mai e si c) ai ajuns sa vrei sa-l faci, d) esti constrans sa-l faci, e) esti ademenit sa-l faci, f) esti curios daca-l poti face, g) vrei sa-i demonstrezi ceva cuiva, deci il faci, h) vrei sa iesi din rutina si il faci, i) ti se intampla ceva si asta e singurul lucru prin care stii sa reactionezi, deci il faci, j) iti aduce unele avantaje de care ai mare nevoie, deci il faci, k) etc
Ce vreau sa spun e ca atunci cand faci un lucru, pot fi o multime de motive pentru care il faci, fara ca tu sa fi vrut sa-l faci. Pot fi o multime de motive pentru care vrei sa il faci, fara sa fi vrut vreodata sa vrei sa il faci. Etc.
Uite ceva interesant in directia asta, sper sa-ti placa: http://www.youtube.com/watch?v=befugtgikMg
@Dorella: Inteligenta nu conteaza. In primul rand ca esti considerat inteligent doar daca altii te observa a fi inteligent (daca nu te observa cand trebuie? daca nu te inteleg?).
In al doilea rand, exista si crestini inteligenti. Au fost si nazisti inteligenti. Si pictori inteligenti. Si puscariasi inteligenti. Si teroristi inteligenti. Inteligenta nu spune absolut nimic.
Oricum, daca un om chiar e inteligent, probabil are lucruri mai importante de facut decat de a se considera inteligent
A folosi argumentul asta impotriva cuiva nu face decat sa-l faca sa se simta prost. Pe cand nu cred ca e cazul. Pe un om prost nici macar nu l-ar interesa opiniile altora care nu sunt de acord cu el. Ar citi lucruri si ar discuta doar cu oameni care nu-i pun convingerile la indoiala. Nu ar incerca sa-i inteleaga pe altii. N-ar incerca sa vada si alte puncte de vedere.
Si nu e cazul.
Btw de crestini inteligenti, cred ca trebuie sa apreciem eforturile lui trestie franta. Cred ca tuturor ne-ar fi greu sa incercam sa intelegem concepte diametral opuse celora cu care ne-am obisnuit de multa vreme.
Eu personal bineprimesc
contributiile lui trestie franta.
Ghostrider a spus asta la 29 noiembrie 2008 la 6:44 pm
@Ghostrider: nu stiu de ce, comentariile tale stau si asteapta moderare, cu toate eu nu am moderare pe blog. S-a intamplat deja de doua ori treaba asta si vreau sa stii ca este o problema a WordPress-ului, ma supara ca nu iti apar comentariile imediat, asa cum ar trebui. Sper sa nu se mai intample, ma simt prost de fiecare data cand vad “1 comment awaiting moderation”. Am inceput sa stiu deja ca e de la tine. Sper sa se rezolve.
confruntadurerea a spus asta la 29 noiembrie 2008 la 7:06 pm
mai scurt, dar la obiect
http://copila.wordpress.com/2008/10/25/pareripareripareri/
copila a spus asta la 29 noiembrie 2008 la 11:17 pm
@copila: nu imi place ca cineva sa faca ce ai facut tu. As fi vrut sa sterg comment-ul si sa scriu ca l-am sters. Nu mi-a placut niciodata maniera asta de “am scris si eu pe tema asta, uite link-ul”. Iti poti spune parerea intr-un comment, nu trebuie sa imi dai un link cu ce ai scris la un moment dat, e o lipsa de maniere pe care poate putini o sesizeaza dar eu o sesizez. Mi se pare o incercare disperata de a-ti face putin trafic postand pe un blog cu trafic. Deloc nu agreez asta. Puteai sa imi scrii un comment, cititorii mei si cu mine ti-am fi descoperit blog-ul si, implicit, textul.
Dar am vrut sa las link-ul, ca o forma de poetic justice, daca imi intelegi ironia.
confruntadurerea a spus asta la 30 noiembrie 2008 la 12:38 am
ai inteles aiurea faptul k am dat link. nu era in nici un caz pentru a-mi mari cititorii sau pentru a te fraieri sa iti pierzi timpul pe blogul meu pentru ca nu prea imi pasa de asta.nu-i nimic daca vrei sa stergi commentul, chiar nu ma deranjeaza.
copila a spus asta la 30 noiembrie 2008 la 12:58 am
ps articolul in sine continea cam ce am vrut initial sa comentez, dar sincer treaba ta ce ai inteles din toata chestia. iti doresc sincer o seara faina
copila a spus asta la 30 noiembrie 2008 la 12:59 am
@confruntadurerea:scuze de intarziere!Asa cum un organism este alcatuit din mai multe organe,tot astfel un organism social este alcatuit din mai multe organe ,fiecare avand rolul lui bine determinat in organism.Daca tu esti creierul ,eu as putea fi inima,ochiul sau altceva,in nici un caz nu-mi doresc sa lucrez alaturi de Lama-ul tau.Eu prezentam intelegerea mea crestina ,nu am dorit nici o clipa sa-ti dau lectii.
Un crestin isi asuma greselile,de aceea am spus ca tu ai facut toate acele lucruri voit, nu din greseala.Interesant termenul „aparut”,asta te absolva de orice .Poti avea un partener pe care sa-l adori ,si imediat poate aparea o motivatie psihologica ce te determina sa-l urasti.Iar lucrurile astea pot continua si in alte sectoare ale vietii, nestiind cand apare motivatia.
Adevarul de care vorbesti imi este strain,si nici nu-mi place .Eu cunosc adevarul care ma face cu adevarat liber.Liber fata de lucrurile din lume dar “agatat” de El.
Sper ca iti dai seama ca e imoral sa-mi ceri sa nu ma mai agat de crestinism.
@Ghostrider:cand drumul pe care mergi este gresit,tot ceea ce trebuie sa faci, este sa te intorci si sa o iei pe drumul cel bun pentru a ajunge la destinatie.Altfel pe drumul asta gresit orice ai face este zadarnic,si orice motivatie este inca o greseala. Pe drumul bun,mergi in siguranta,sti cine esti si spre ce te indrepti,sti ce ai de facut,poti face orice pentru ca ai singura motivatie sanatoasa „Gloria lui Dumnezeu”.
trestie franta a spus asta la 6 decembrie 2008 la 6:00 pm
@trestie franta: a te indemna sa nu te mai agati de crestinism este unul din cele mai morale lucruri pe care ti le pot cere, daca acest cuvant ar avea grad de comparatie. A nu te mai agata de el reprezinta un compliment facut lui, crestinismului, a nu depinde de el dar a-l respecta in continuare dupa ce ai avut curajul sa iti pui intrebari legate de el si dupa ce ai avut curajul sa te distantezi de el – asta, dupa mine, reprezinta cea mai frumoasa reverenta pe care o poti face in fata unei idei.
Da, motivatiile psihologice te pot face sa nu mai adori pe cineva, de exemplu. Mi se pare un adevar banal, evident. Nu e clar ca se poate intampla asa?
Sigur ca adevarul meu iti este strain. Dar daca te straduiesti sa-l cunosti, nu-ti mai este strain. Daca reusesti sa te obiectivezi, desprinzandu-ti privirea macar un pic de pe crestinism ca unica forma de aflare a adevarului.
Ce-ar fi sa afli intr-o zi ca exista adevarul care te face liber de orice, inclusiv de El? Si ce fiinta superioara e aia, daca vrea sa te agati de ea si sa depinzi de ea, daca ea iti spune ca doar ramanand langa ea este ceva de capul tau? Oribil, iti spun sincer. E foarte neplacut, invaziv, abuziv chiar.
Nu spun sa nu ai o disciplina conforma cu niste invataturi, nu spun sa nu ai o disciplina spirituala dar agatarea? Agatarea este oribila si te face sa fii un nimic.
Nu ai nimic de facut decat sa lucrezi la tine, sa devii si tu apropiat de perfectiunea lui Dumnezeu. De-aia mi se pare mie corect buddhismul – daca reusesti sa te disciplinezi perfect, daca reusesti sa fii o fiinta desavarsita, esti Buddha. Nu depinde decat de tine. Nu trebuie sa te agati de nimeni, ai doar nevoie de o indrumare subtila si de multa vointa. Si treci prin bine si prin rau, cazi si te ridici, intri in contact cu alternative la viziunea ta, iti transformi perpetuu viziunea, mergi pe multe drumuri, te daruiesti lumii, nu lui Dumnezeu. Iar la final vei avea un rezultat mult mai bun decat cei care au stat sub aripa imaginara a unui Dumnezeu pe care nu-l cunosc dar de care se agata.
confruntadurerea a spus asta la 6 decembrie 2008 la 6:55 pm
@confruntadurerea:de fapt este vorba de dependenta,nu de agatare.Eu sunt parte al unui organism viu ce are cap pe Isus,iar tu imi ceri autoamputarea.Tu spui ca detasat de trup si pus la gheata poti vedea mai bine lucrurile.
Eu cred ca asa cum un omul este armonios constituit,cum o mana spala pe alta si amandoua fata,tot astfel stau lucrurile si cu acest mare organism numit biserica sau adunare.Fiecare este clar un madular(membru) viu al acesteia ,ce isi are un loc bine stabilit in ea.
Vita isi cunoaste stapanul si il pretuieste,dar omul crede ca a venit pe pamant cand a vrut,si face ce vrea.Nu sunt mai multe adevaruri.Nu exista libertate decat in dependenta de El si de trup.Omul e robul lucrurilor de care este stapanit.
trestie franta a spus asta la 8 decembrie 2008 la 5:09 pm
@trestie franta: “nu sunt mai multe adevaruri”. Da-mi raspunsul pe care il eviti de mult timp. Consideri ca orice alta disciplina religioasa in afara crestinismului este o minciuna, nu?
Iti spun eu ca vita nu isi cunoaste stapanul. Si nici nu-l pretuieste. Ea este captiva si nefericita, face tot ce o indeamna stapanul sa faca (de cele mai multe ori si cu cate o lovitura pe spinare), dorindu-si eliberarea un timp, ca apoi sa nu mai aiba nici macar curajul de a-si dori eliberarea. Dupa cum ai inteles, am facut aici, din nou, descrierea crestinismului.
confruntadurerea a spus asta la 8 decembrie 2008 la 5:43 pm
@trestie franta: as vrea sa adaug ca independenta este o autoamputare.
confruntadurerea a spus asta la 8 decembrie 2008 la 5:44 pm
@confruntadurerea:cand am spus vita ,m-am referit la tot felul de animale pe care le poate avea omul sub stapanire.Nu toate animalele pot fi batute,si nu toti stapanii sunt aspri.Sunt caini batuti si nebatuti care isi dau viata pentru stapan dar si porumbei care isi cunosc stapanul intorcandu-se acasa.
“Da, motivatiile psihologice te pot face sa nu mai adori pe cineva, de exemplu. Mi se pare un adevar banal, evident. Nu e clar ca se poate intampla asa?”
Evidenta asta nu porneste din adevar.Astfel de oameni(oameni usuratici) nu s-au gandit bine la inceput,daca persoana merita sau nu adorata.De aceea au sfarsit prin a o ura.Imi este clar ca asa se petrec lucrurile atunci cand motivatia inceputului este falsa.
Tu spui “adevar banal”unui fapt evident,dar nu tot ce este evident e adevar.Asta e o cat se poate de mare greseala.
Asa zic si eu,independenta este o autoamputare.
Adevarul e unul singur!Tu nu crezi asta?
Asa cum tu nu puteai fi zamislita decat de un singur barbat,nascuta de o singura femeie,tot asa este un singur Dumnezeu,o singura credinta si o singura religie adevarata.
trestie franta a spus asta la 10 decembrie 2008 la 1:17 am
@trestie franta: nici nu stiu daca sa rad sau sa imi iau o mina serioasa, felul in care gandesti este infricosator. Nu, de fapt, e doar jalnic, nu infricosator. M-am hotarat: nu rad.
Te-am prins, oricum. Crezi in dementa ca exista doar o singura religie “adevarata”. De-aici nu isi mai are rostul nimic, de-aici pornesc razboaie, de-aici porneste mare parte din ce este rau pe lumea asta.
Sper sa simti un teribil regret, o teribila rusine pentru aceasta convingere la un moment dat in existenta ta. Si sper sa intelegi cat de aiurea gandesti in privinta asta si, implicit, in alte privinte.
“Adevarul e unul singur”. Mai rau de-atat nu se poate. O convingere mai oribila nu poate sa existe.
Ca sa inchei intr-o nota amuzanta, iti spun ca eu nu cred ca adevarul e unul singur, nu stiu daca te-ai prins.
Dar ca sa disec dementa – nu se stie cand o sa mai am ocazia – te intreb: buddhismul ce este, dupa mintea ta?
confruntadurerea a spus asta la 10 decembrie 2008 la 3:54 am
@confruntadurerea:De aceea adevarul straluceste,ca e unul singur.Dar cei ce cred ca exista mai multe adevaruri,nu mai pot deosebii adevarul de minciuna. “Mai rau de-atat nu se poate”!
trestie franta a spus asta la 10 decembrie 2008 la 11:28 pm
@trestie franta: nu mi-ai spus ce e buddhismul, dupa mintea ta. Lasa isteriile. Raspunde la intrebare, te rog. Uite, eu te ajut: adevarul e unul singur si ala e crestinismul. Si atunci buddhismul ce e?
confruntadurerea a spus asta la 10 decembrie 2008 la 11:31 pm
@confruntadurerea:o religie antagonica hedonismului de care vorbesti in unele post-uri.Nu ti se portiveste .Si nici nu garanteaza nimic.Buddhismul este o manifestare a omului ce nu se potriveste deloc cu standardul de sfintenie pe care l-a inaltat Isus. “Fiti sfinti caci Eu sunt sfant” zice Dumnezeu si la acest standard s-a ridicat Isus.
trestie franta a spus asta la 11 decembrie 2008 la 12:27 am
@trestie franta: chiar ai avut atentia mea la primele cuvinte. Intr-adevar, buddhismul este in contradictie cu hedonismul. Si in mine. Lupta intre disciplina buddhista si hedonism este o lupta importanta si grea pentru mine.
Dar dupa cuvintele astea am inceput sa rad, iti jur, am ras cu zgomot, nu-ti imagina un ras amarat in coltul gurii.
“Nu ti se potriveste”. Ei, dragul meu, eu sunt mai ambitioasa decat tine, aleg ceva ce nu mi se potriveste ca o manusa, ca nu vreau sa traiesc comod.
“Si nici nu garanteaza nimic”. Nici nu as vrea sa garanteze ceva, numai oamenii slabi au nevoie de garantii. Drumul este telul, asa cum am mai spus si, daca-l parcurgi constient, te va duce sigur unde trebuie.
“Buddhismul este o manifestare a omului…” – aici a inceput rasul ala despre care iti vorbeam. Deci e o manifestare a omului. Si continuarea nu m-a dezamagit nici ea. “Buddhismul este o manifestare a omului ce nu se potriveste deloc cu standardul de sfintenie pe care l-a inaltat Isus.” Cine a zis ceva despre Isus? Am parafrazat o replica foarte comica dintr-un film. Mai pe intelesul tau: de ce ar trebui sa ia buddhismul in calcul standardul de sfintenie pe care l-a inaltat Isus? Pentru buddhisti, Isus este o figura emblematica a crestinismului, este doar o poveste pe care, spre deosebire de ce faci tu cu disciplina lor religioasa, ei o respecta. Dar este o poveste. E ca si cum ai spune “buddhismul nu se ridica la standardul de frumusete ridicat de Fat-Frumos”.
Am mai pus eu intrebarea asta si o pun din nou: deci Dumnezeu cine e? Tatal lui Isus sau Isus? Adica acum “ne conduc” doi oameni? Dumnezeu si Isus? “Fiti sfinti caci Eu sunt sfant” a zis Dumnezeu, tatal lui Isus, si atunci fiul lui, Isus, a fost sfant, dupa ce tatal lui l-a trimis pe pamant ca sa fie rastignit. Si, dupa ce a fost chinuit si rastignit, tatal lui, Dumnezeu, l-a inviat. Asa. Si noi ce trebuie sa intelegem din asta? Pe cuvantul meu ca nu imi dau seama. Nu te superi ca iti spun direct. Stai, ca am inteles: standardul de sfintenie, asta trebuie sa intelegem. Noi, astia care avem manifestari ale omului ca buddhismul, iudaismul sau islamismul. Noi astia care avem “manifestari ale omului care nu se potrivesc deloc cu standardul de sfintenie pe care l-a inaltat Isus” trebuie, fara exceptie, sa trecem la crestinism. Toti cei care nu sunt crestini sunt pe drumul gresit. Si nu se potrivesc cu standardul de sfintenie pe care l-a inaltat Isus. Dar te-ai gandit vreodata ca, de exemplu, standardul de sfintenie inaltat de Isus e o bagatela fata de standardul de sfintenie “inaltat” de Brahma, sa zicem?
Noroc cu buddhistii, dragul meu, ca ei accepta orice religie. Ca daca ar exista numai oameni bolnavi si cu sufletul oribil ca tine, ne-am certa incontinuu ca niste cretini, fara sa intelegem nimic din Universul asta.
Te intreb cu reala ingrijorare: cum ai ajuns in halul asta?
confruntadurerea a spus asta la 11 decembrie 2008 la 2:26 am
@confruntadurerea:crezi ca e “un trai comod” sa fi sfant in mijlocul unor “oameni ca lumea” de care intr-un fel vorbeai intr-un comentariu anterior,si altfel vorbesti putin mai incolo.Probabil ai inteles ca daca este sfant capul,si trupul e tot sfant?
Si tu doresti garantii!Cand e vorba de un lucru lumesc ca:o casa,o masina etc,te interesezi de garantie!Nu?Cu atat mai mult ar trebuii sa te intereseze daca “drumul care este telul”,nu este unul gresit.
Am vazut si eu un buddhist care in loc sa propovaduiasca renuntarea la placerile vietii,vorbea despre cat de prost e barbatul care isi cumpara masina Skoda octavia.
Trebuia sa sti de pe vremea cand erai crestina ,ca mai este si manifestarea lui Dumnezeu in oameni.Ca omul este templul lui Dumnezeu,si ca El nu locuieste in case facute de maini omenesti.De aceea ziceam ca nu ai fost niciodata crestina,dar azi imi cer scuze pentru atunci,si iti spun ca ai fost o crestina “ca lumea”.
Vorbeam de standard in ideea ca si buddhismul este un standard in acceptiunea lui Dumnezeu,dar daca nu e in aceasta acceptiune,nu merita comparatia.
De ce vezi ca eu ma cert cu tine?E doar o polemica ,prin baterea laptelui iese untul.
trestie franta a spus asta la 12 decembrie 2008 la 1:39 am
@trestie franta: eu nu stiu ce este ala un sfant. Nu cred ca exista sfinti. Cred ca exista oameni de o inteligenta sfredelitoare si cu o viziune spectaculoasa. Nu stiu ce-s aia “sfinti”.
Aveam o colega proasta si mi-a zis ca unchiul ei era sfant si ca sigur o sa-i curga mir din oase cand o sa-l dezgroape. Am ras in hohote. Eram cu un prieten si am ras amandoi. Ti-am povestit asta ca sa stii cam cum vad eu povestea asta cu sfintii.
Eu nu vreau sa “propovaduiesc” nimic si nici nu o voi face. Stii ce mi-a placut mie cel mai mult la calugarii buddhisti in preajma carora am stat? Ca nu “propovaduiau” nimic. Ei taceau, zambeau dar erau un exemplu atat de puternic, o forta atat de puternica incat nu trebuiau sa-ti spuna nimic, intelegeai totul singur.
Crestina sau buddhista, gust am voie sa am, de asta nu vreau sa scap. Iar Skoda Octavia e o masina urata, proasta si denota meschinarie. Nu cred ca Dalai Lama mi-ar inspira mai mult respect daca ar sta intr-o casa nasoala si saracacioasa. Imi place ca traieste intr-o casa frumoasa si ca asculta foarte des Beethoven, nu as fi vrut sa-l vad intr-un loc fortat auster, in liniste deplina, doar ca sa inteleg eu mai bine virtutile buddhismului.
Nu exista drum corect si drum gresit. Importanta este modalitatea, mecanismul prin care intelegi ceea ce ti se intampla pe drum. Felul deschis in care te raportezi la tot ce ti se intampla pe drum.
Nu stiu daca ma crezi sau nu dar eu chiar nu am nevoie de garantii. Sunt renumita in randul oamenilor care ma cunosc prin faptul ca nu ma intereseaza garantiile nici la produse marunte, nici la cele mari. Poate sunt sfanta.
De ce sa vorbim despre cum buddhismul este sau nu un standard in ochii lui Dumnezeu si sa nu vorbim despre cum crestinismul este sau nu un standard in ochii lui Buddha? Sper ca stii de ce iti spun asta – ca sa intelegi absurdul subjugarii altor discipline religioase de catre viziunea crestina.
Nu mi-ai spus cum ai ajuns asa cum esti. Sfant, am inteles, nu? Cum ai ajuns sa fii sfant?
Asta e problema cu voi, crestinii: sunteti secretosi, aburiti lumea, ii tratati pe toti cu multa condescendenta si considerati ca singura voastra datorie este sa-i aduceti pe drumul cel bun. Insa argumente – zero. Am mai spus-o: nu aveti argumente cu care sa cuceriti sau sa pastrati un om cu adevarat puternic si inteligent.
confruntadurerea a spus asta la 12 decembrie 2008 la 6:24 pm
@confruntadurerea:tu nu sti ce e ala un sfant,si pentru ca nu sti, nici nu crezi ca exista sfinti.Iti place ce spui?E logic?
Tot ce sti tu despre crestinism este din auzite.De aceea iti permiti sa arunci vorbe grele la adresa lui.Nu ai citit niciodata o evanghelie(veste buna),sa zicem:evanghelia apostolului Ioan,sau epistola catre romani a lui Pavel.Pentru tine e putin lucru sa citesti tot Noul Testament,ce sunt 300 de pagini?In cateva ceasuri l-ai epuizat.Te asigur ca nu sunt secrete.
Probabil ca nu sti nici ce este un pacatos,daca nu sti ce este sfantul!Cum sa vorbesc cu tine despre lururi pe care nu le cunosti?Pot sa-ti spun ca omul se naste pacatos,si de aceea face pacate.Si tu ai facut si vei continua sa faci pacate pentru ca esti pacatoasa.
Daca vrei sa intelegi din punct de vedere spiritual te-ai nascut moarta,si te idrepti cu pasi siguri si spre moartea trupului.In postura asta nu poti face mare lucru.
trestie franta a spus asta la 14 decembrie 2008 la 12:21 am
@trestie franta: era, evident, o ironie. Cea legata de faptul ca nu stiu ce este un sfant si ca nu exista sfinti. Am vrut sa-ti sugerez ca viziunea mea asupra luminii interioare este alta. Si ca nu spun despre un om destept, puternic si senin ca e “sfant”. Asta este un termen imprumutat dintr-o zona care l-a impus fara argumente pe care sa le pot lua in seama.
Esti adorabil in convingerea ta ca vorbesc despre crestinism din auzite. Esti adorabil crezand ca eu vorbesc despre orice altceva din auzite. Si eu te asigur ca nu sunt secrete. Daca citesti cateva carti, iesind din vraja Evangheliei dupa X si dupa Y, se dizolva multe secrete.
Chiar nu stiu ce este un pacatos. Nu stiu. Nu m-am gandit niciodata la un om ca fiind pacatos, m-am gandit la oameni ca avand o problema, o deruta pe care sa o pot diminua. Nimeni nu este “pacatos” si nimeni nu se naste pacatos. Venim cu incarcaturi din alte vieti si vom intelege tot ce este de inteles, fiecare in felul si in ritmul lui. Nu suntem pacatosi, suntem pe drumul catre adevar, fericire si atat. Evident, nici eu nu sunt pacatoasa, nu am fost niciodata si nici nu o sa fiu. Sunt o fiinta pe drumul desavarsirii, multumita ca am scapat de incorsetarea inutila a crestinismului.
Intelege ca nu exista iad, toata lumea este pe drumul bun si va ajunge in acelasi loc pana la urma.
Cred ca vei avea o mare surpriza in clipa in care, mort fizic sau doar intr-o stare care sa-ti permita contactul cu viata de dincolo de forma existentei pe care o cunosti acum, vei constata ca toata aiureala cu Judecata de Apoi, cu raiul si cu iadul este ridicola. Cred ca te vor surprinde in asemenea masura frumusetea si complexitatea Universului astuia si lumina de dincolo de viata asta incat te vei chirci tot, tremurand ca un fraier, derutat si fara lectii invatate, asteptand sa-ti apara Dumnezeul tafnos pe care se pare ca-l venerezi tu. A se citi “de care ti-e frica”.
Nu te mai amagi ca esti sfant, pe drumul sfinteniei sau alte rahaturi, esti ingropat intr-o doctrina stupida si nu mai scoti deloc capul la suprafata, asta e pierdere de timp si refuzul de a intelege cu adevarat puterea, inaltimea vietii. Iti repet ca tu esti in cateogria celor care mahnesc grandoarea Universului si a celor care sunt fiinte luminoase, ajunse la capatul existentelor pamantesti.
Nu ai pic de lumina in tine. Nu ai pic de bunatate, toleranta, frumusete, tandrete, iubire. De inteligenta, ce sa mai zic. Sa stii ca, in pofida imaginii de dictator plin de nervi care nu suporta inteligenta, Dumnezeu (oricare ar fi el) este cu siguranta incantat de inteligenta si de rafinament. Si, daca nu este, imi permit sa il consider o fiinta inferioara tuturor intelectualilor acestei lumi. Dar sunt convinsa ca nu este asa, inteligenta si cultura trebuie sa fie unele din cheile esentiale ale descifrarii adevarului. Tu esti doar un disc stricat, asa cum sunt toti fanaticii, indepartandu-te pe zi ce trece de o potentiala evolutie, stagnand in ignoranta.
Tu nici macar nu stii sa scrii. Chiar crezi ca lui Dumnezeu ii place chestia asta? Chiar il crezi fraierul care sa inghita prostia tuturor doar pentru ca toti prostii se agata de Biblie ca de nu stiu ce mare chestie? Proasta parere mai ai despre Dumnezeu. Constat pe zi ce trece ca il desconsideri teribil, nu vrei deloc sa-l faci sa se bucure si sa fie mandru de tine.
Ca in cazul multor fanatici religios, tu nu mai esti o identitate, tu esti o bucata ingropata in zona cantitatilor neglijabile, tu nu traiesti, tu dai din gura spunand niste tampenii invatate pe de rost, tu nu iei in calcul chestia cea mai frumoasa pe care ti-a dat-o oricare fiinta superioara si anume viata, cu intreaga ei dinamica. Tu stai intr-o apa statuta si spui aceleasi tampenii, cu ochelarii tai de cal pe ochi. Desconsiderand, repet, orice forma superioara de existenta si agatandu-te de ceva ce nu exista pentru ca nu ai nimic altceva, nu ai construit nimic in tine.
Cel mai trist lucru este ca tu nu iubesti oamenii si nu ai incredere in ei. Si nici pe Dumnezeu nu-l iubesti si nici in el n-ai incredere. Daca ai avea, in oameni sau in Dumnezeu, nu ai putea debita asemenea cretinisme ofensatoare la ideea de lumina si evolutie.
confruntadurerea a spus asta la 14 decembrie 2008 la 4:38 am
@confruntadurerea:si ironia trebuie sa aiba logica.
Cred cu tarie ca nu ai citit nici macar N.T. In ceea ce priveste crestinismul,vorbesti din auzite.Pentru tine are multe secrete pe care nu ti le poate descoperii alta carte.
Nu stiu sa scriu,nu stiu sa potcovesc un cal,nu stiu sa altoiesc un pom,si nu stiu sa fac proiectul unei case,nu stiu multe lucruri si nici nu cred ca am sa le pot cuprinde pe toate ca informatie macar,dar sa le stapanesc.Cu toate acestea El ma iubeste foarte mult,ii place asa de mult de mine incat s-a hotarat sa locuiasaca la mine.
Nu poti tu aduce nefericita indoiala in inima mea.Ti-am spus ca stiu cine sunt,si stiu si spre ce ma indrept.Port cu mine todeauna cuvintele Lui care-mi dau siguranta,pace incredere si iubire de oameni si de Dumnezeu.De mine nu te poti atinge,pentru ca am aflat secretul vietii fara sfarsit.
trestie franta a spus asta la 18 decembrie 2008 la 1:22 am
@trestie franta: stai linistit. Chiar nu ma pot atinge de tine. Nimeni nu se poate atinge de tine. Asta e drama. Nu exista scut mai gros decat cel al ignorantei. Trist este ce se intampla in spatele lui, nu in fata lui.
Eu imi doream sa aduc “fericita indoiala”, nu “nefericita indoiala” in inima ta dar mi-am dat seama pe parcurs ca asta este un privilegiu la care nu vei avea acces in aceasta existenta.
Viata este fara sfarsit pentru oricine si asta nu este un secret.
Sper ca s-a incheiat acum nebunia asta de dialog. Acum, cand miorlaiala ta a atins cote maxime. “Port cu mine totdeauna cuvintele lui… El ma iubeste foarte mult, ii place asa de mult de mine incat s-a hotarat sa locuiasca in mine.”… bla, bla bla.
Tot El te-a invatat sa fii ignorant si intolerant? Tot El te incurajeaza sa fii atat de prost? Lasa potcovitul calului, nu duce discutia in balarii, eu vorbeam despre inteligenta ca suprema lumina a existentei asteia, nu te mai fofila. Adica, stai, fofileaza-te, ca “El” te iubeste oricum.
Ai fost un spectacol pe gustul meu. Nu as fi putut niciodata sa demonstrez atat de suculent ce inseamna fanatismul religios. Mi-ai servit drept exemplu perfect. Acum intoarce-te in pestera ta tapetata cu minciuni.
confruntadurerea a spus asta la 18 decembrie 2008 la 4:06 am